Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej przy ul. Rojnej 15 w Łodzi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej:
Dom Pomocy Społecznej przy ul. Rojnej 15 w Łodzi
http://dpsrojna.pl/bip
Data publikacji strony internetowej: 30-09-2020
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30-03-2022
Status pod względem zgodności z ustawą
- Strona internetowa jest *częściowo zgodna* z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
- Niektóre pliki do pobrania nie są dostępne cyfrowo – skany.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej.
- Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi dnia: 25.03.2024
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Ułatwienia na stronie
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Wersja kontrastowa, uruchamiana przyciskiem w menu głównym.
- Możliwość zmiany rozmiaru czcionki, uruchamiana przyciskiem w menu głównym.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt:
osoba kontaktowa – Anna Frąckowiak
adres e-mail - dpsrojna@dpsrojna.pl
numer telefonu - 42 652-24-25
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia
z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. do organu nadzorującego, pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Prezydent Miasta Łodzi, ul. Piotrkowska 104, 90-926 Łódź
e-mail: lckm@uml.lodz.pl
telefon: 42 638 44 44
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Dom Pomocy Społecznej usytuowany jest na osiedlu Teofilów, dojazd liniami tramwajowymi 2, 8, 13, 16 i dojście około 1000 m i autobusowymi 76, 78, 96A, 96B, 96C, dojście około 150 metrów.
Obiekt jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, wejście do budynku z poziomu ulicy odbywa się przez portiernię lub wjazd przez bramę – brama otwiera się automatycznie. Możliwy wjazd na teren podwórka. Wyznaczone miejsca postojowe np.: karetek lub pojazdów osób niepełnosprawnych przed wejściem głównym.
Wejście do budynku z poziomu wejścia głównego – bez barier architektonicznych.
Budynek wyposażony w windę osobową.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Budynek posiada toaletę dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nie istnieje możliwość tłumacza języka migowego na miejscu.
Z tłumacza języka migowego można skorzystać bezpłatnie online na stronie https://tlumacz.migam.org/
Aplikacje mobilne
Podmiot nie posiada aplikacji mobilnych.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności
osobom ze szczególnymi potrzebami
w Domu Pomocy Społecznej przy ul. Rojnej 15 w
Lodzi
na lata 2020-2021
L. |
Zakres działalności |
Osoba realizująca zadania |
Sposób realizacji |
Termin realizacji |
Powołanie koordynatora ds. dostępności i zespołu roboczego |
Dyrektor Domu |
Powołanie zarządzeniem koordynatora ds. dostępności i zespołu roboczego |
Do 30.09.2020 roku |
|
1. |
Przekazanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności |
Koordynator |
Zamieszczenie informacji na stronie BIP Domu, w tym danych kontaktowych.
|
Do 30.09.2020 roku |
2. |
Analiza stanu obiektu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy.
|
Koordynator Zespół ds. dostępności |
Przegląd stanu dostosowania obiektu pod względem osób ze szczególnymi potrzebami w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno – komunikacyjnej. |
Do 30.09.2020 roku |
Dokonanie samooceny pod kątem sposobów dostosowania administrowanego obiektu do minimalnych wymagań dotyczących dostępności. |
Koordynator Zespół ds. dostępności |
Sporządzenie deklaracji dostępności i jej publikacja na stronie BIP Domu. |
Do 30.09.2020 roku |
|
3. |
Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 - 2021 |
Koordynator Zespół ds. dostępności |
Opracowanie planu działania |
Do 31.12.2020 roku |
Dyrektor Domu |
Zatwierdzenie planu
|
|||
Koordynator |
Publikacja na stronie BIP Domu |
|||
4. |
Monitorowanie działalności DPS w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Zespół ds. dostępności |
Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności i publikacja na stronie BIP Domu. |
Realizacja w całym okresie działania |
5. |
Dokonanie analizy w zakresie dostępności alternatywnej w przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Zespół ds. dostępności |
Zapewnienie osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby lub zapewnienie wsparcia technicznego, w tym wykorzystania nowoczesnych technologii (zapewnienie kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej) |
Na bieżąco w zależności od potrzeb |
6. |
Sporządzenie raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator |
Zebranie i analiza danych w zakresie stwierdzonych istniejących przeszkód w dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Przekazanie sporządzonego raportu do zatwierdzenia przez Dyrektora Domu, a następnie publikacja raportu na stronie BIP Domu |
Pierwszy raport do 31.03.2021 r. Kolejny – w terminach przewidzianych w ustawie (art. 11 ustawy) |
7. |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami |
Koordynator Pracownicy Domu |
Działania mające na celu ułatwienie dostępu architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno – komunikacyjnego |
Realizacja w całym okresie działania |
Data sporządzenia: 23.12.2020 r.
Sporządził:
Anna Frąckowiak
Koordynator ds. dostępności
ZATWIERDZIŁ:
Dyrektor Domu
Beata Wendt - Biernacka
Publikacja dnia: 27.03.2024
Dokument z dnia: 13.10.2020
Dokument oglądany razy: 1 753